Genemuiden niet opgewassen tegen Excelsior '31,  0 - 2
Zaterdag 24 maart 2007

Sc. Genemuiden - Excelsior '31 0-2 (0-0)

Voor de Sportclub getrouwen viel er de laatste weken bar weinig te genieten. Door de vele schorsingen en de daarbij horende mutaties leek de verdediging meer een zeef dan een stabiel bolwerk. Nu de schorsingen (voorlopig) weer even achter de rug zijn en de verdediging weer de vertrouwde gezichten herbergt lijkt het dat het vertrouwen zware schade heeft opgelopen.
Een collectieve vormcrisis lijkt naar boven te borrelen. Van Berkum werd gewonnen dankzij Knevelman en Drost die de waarheid nog verbloemen konden. Oranje Nassau uit Groningen maakte al dankbaar gebruik van het weinig doortastende voetbal door in de laatste seconden Sportclub de overwinning te ontfutselen. Excelsior '31 liet het zover niet komen, het huiswerk was goed gedaan. Met 2 mensen hield men de complete verdediging van Sportclub bezig. Met name Dangremond en Ter Harmsel liepen zich het snot voor de ogen maar het resultaat was er dan ook naar. Beide spelers namen overigens ook de productie van de Rijssenaren voor hun rekening. In de eerste helft was er maar één ploeg die voetbalde, dat was Excelsior '31. Sportclub leek alleen ter opvulling over het veld te stappen. Alles wat er verkeerd kon gaan ging verkeerd. Van enige opbouw was geen sprake, het veelvuldige balverlies doordat men maar geen controle over de bal kon krijgen was hier één van de oorzaken van . Het veld legde meer de wil aan de bal op dan de spelers, een gegeven waar de Rijssenaren beter mee om konden gaan.
Verder viel op te merken dat het leek alsof men maar wat deed, de chemie leek afwezig. Met deze gedachte in het oog is het dan ook wonderlijk dat het met de rust nog 0-0 stond, dat mocht Excelsior zichzelf en Drost aanrekenen, de doelman is een lichtpunt in de groenwitte formatie.

Het tweede bedrijf vertoonde een beter beeld, Sportclub speelde wat meer naar voren en kreeg zowaar een positieve inbreng in de wedstrijd. Echte kansen kwamen hier overigens niet uit voort, Excelsior was echter ook minder daadkrachtiger dan voor rust zodat het leek alsof de wedstrijd in balans lag. Sportclub mistte stootkracht zodat de aanvallende bedoelingen ook in de tweede helft op niets uitliepen. Herman van Dijk was meer centraler voorin gaan spelen nadat Knevelman en Robert van Dijk waren ingeruild voor Kolk en Visscher. Kolk bracht wat meer vuur en Visscher meer voetbal maar meer ook niet. Na 70 minuten voetbal kwam Exclesior verdiend op voorsprong, Ter Harmsel reageerde goed op een diepe bal en mocht ongehinderd doorlopen op Drost die hij met een diagonale schuiver
versloeg. Sportclub moest nu wel vooruit denken, Halfwerk werd ingewisseld voor van der Belt die met zijn ongepolijste acties voor onrust moest zorgen in de Rijssense defensie. Hij was het dan ook die in de slotfase de grootste kans voor Sportclub kreeg, Hij maaide echter, vrij voor doel, bij de bal langs. Excelsior speelde toen al met 10 man omdat Schooten zichzelf en de goed leidende arbiter te Brake verraste met zijn 2e gele kaart, na te snel inlopen bij een vrije trap. Diep in blessuretijd kreeg ook Dangremond loon naar werken toen hij beheerst een soepele counter afrondde.

Score verloop: 70. Sander ter Harmsel 0-1, 90+3. Maarten Dangremond 0-2.

Scheidsrechter:
Te Brake

Toeschouwers:

Gele Kaart:
Rainier Resokario, Dirk Jan van der Meulen, Tijmen Brouwer (Sc. Genemuiden) Hans Baan (Excelsior '31)
Rode kaart: Arjan Schooten (Excelsior '31) 2 x geel

Opstelling Sc. Genemuiden:
Luuk Drost, Dirk Jan van der Meulen, Rainier Resokario, Tijmen Brouwer, Herman Jansen, Robert van Dijk (46. Arjan Kolk) Herman van Dijk, Björn Schilder, Klaas Johan Knevelman (46. Marchel Visscher), Berry Halfwerk (74. Gerrit Jan van de Belt), Martijn Jansen.
Opstelling Excelsior '31: Vicente F. Hesselink, Arjan Schooten, Erwin Leurink, Martijn Beltman, Hans Baan, Sander ter Harmsel, John van Pijkeren, Amanuel Isa, Nick Hoekstra, Maarten Dangremond, Hubert Dijk (46. Gerwin Immink, 86 Arno Luby).
Sc. Genemuiden - Excelsior '31 (© Helmich Lubberts)