Sportclub laat twee punten schieten tegen ON Groningen, 1 - 1
Zaterdag 17 maart 2007

Sc. Genemuiden - Oranje Nassau 1-1 (0-0)

Veel viel er niet te genieten op Sportpark de Wetering tijdens het duel van Genemuiden 1 tegen Oranje Nassau Groningen. De 600 toeschouwers werden in ieder geval niet warm van het gebodene tussen de lijnen. Sportclub heerste over het duel zonder tot hoogstaande daden te komen. Incidenteel vielen er mogelijkheden uit de lucht voor de Genemuidenaren. De Groningers bakten er helemaal niets van, hun eerste mogelijkheid kwam pas na 42 minuten in de boeken. Hidding kreeg toen dan ook alle gelegenheid om geheel vrijstaand de bal hoog over het doel van Drost te jagen. Voor Sportclub kon men voor de thee 4 kansen turven. De grootste was voor Herman van Dijk, hij kreeg de vrije doortocht richting doelman Langeveld.
De doelman wist met een reflex de bal met een curve op de lat te laten landen na het vlammende schot van van Dijk.

Na de rust, met Knevelman en Kolk voor Herman van Dijk en Herman Jansen, leek Sportclub iets voortvarender te werk te willen gaan, de druk werd iets opgevoerd en een doelpunt leek een kwestie van tijd. Het duurde nog 11 minuten maar toen stonde de 1 - 0 op het scorebord, Martijn Jansen pikte de bal op, zo'n 30 meter voor het Groninger doel, hij sneed langs twee man de zestien in en besloot met een schuiver in de verre hoek, Langeveld strekte zich nog wel maar was kansloos. ON leek rijp voor een grote nederlaag maar Sportclub verviel in de oude fout en zakte weer massaal naar achter de uitnodiging gevend aan ON om de druk op de Sportclub defensie op te voeren. Het duurde lang voor de Groningers door hadden dat er wat te halen viel maar uiteindelijk, in het laatste kwartier, ontstonden de eerste kleine mogelijkheidjes voor ON, vooralsnog deed men er niets mee. Sportclub had nog één opleving, Martijn Jansen knalde, een kwartier voor tijd, hard op de vuisten van Langeveld, hierna was Sportclubs koek op. De Groninger aanvalsdrang bleef tot in de 5e (!!!) minuut van de extra tijd ook zonder enig gevoel van scherpte. De gelijkmaker van Bierling was dan ook niet meer dan een toevalstreffer uit een klutsbal na slecht uitverdedigen. De half geraakte bal was net genoeg om Drost kansloos te laten zijn.
Of het punt verdiend was doet er niet toe, Sportclub verdiende de winst in ieder geval niet.

Score verloop: 56. martijn Jansen 1-0, 90+5. Henri Bierling 1-1

Scheidsrechter:
Kiel W.

Toeschouwers:

Gele Kaart:
65. Wiljan Kattenberg (Sc. Genemuiden).

Opstelling Sc. Genemuiden:
Luuk Drost, Dirk Jan van der Meulen, Björn Schilder, Rainier Resokario, Herman Jansen (46. Arjan Kolk), Robert van Dijk, Herman van Dijk (46. Klaas Johan Knevelman), Henk Eenkhoorn, Wiljan Kattenberg, Berry Halfwerk, Martijn Jansen (83. Marchel Visscher).
Opstelling Oranje Nassau: Arjan Langeveld, Martin Tillema, Jan Grobbe, Jasper van Buiten, Gerben de Boer (78. Gerjan Ramaker), Steven Koopmans (59. Joeri van Tuin), NeilJudkins, Paul van Wageningen (64. Jelmer Kors), Edwin Roeters, Henri Bierling, Geert Hidding.
Sc. Genemuiden - Oranje Nassau (© Helmich Lubberts)